Zdjęcie: z otwartych źródeł
Eksperci podali przykład pewnej kobiety, która wymieniała baterię trzy razy w ciągu roku
Źródło:
Niektóre problemy z samochodem można bardzo łatwo wykryć, na przykład wadliwą żarówkę. Aby to zrobić, wystarczy włączyć reflektory, obejść samochód i sprawdzić, która z nich nie działa. Jednak inne awarie mogą być prawdziwym koszmarem do zdiagnozowania, a jednym z nich jest rozładowany akumulator. Pisze o tym Slashgear.
Z powodu takiego problemu stale polegasz na kablach, aby uruchomić silnik i wymieniasz baterie częściej niż to konieczne. Eksperci twierdzą, że przyczyną może być wszystko, od uszkodzonego okablowania po nieoryginalne radio lub wadliwy czujnik.
„Dokładnie to przydarzyło się pewnej kobiecie, która posiadała Toyotę Tacoma z 2019 roku. Sfrustrowana faktem, że w ciągu roku już trzykrotnie wymieniała akumulator, umówiła się na naprawę, ponieważ wydawało jej się, że problemem jest wadliwy czujnik ciśnienia w przednim lewym kole. Jak się okazało, jej diagnoza była błędna, ale na szczęście mechanik był w stanie dość szybko zidentyfikować problem” – czytamy w artykule.
Najpierw technik przeprowadził test pasożytniczego zużycia energii, który wykazał, że energia była skądś pobierana. Następnie zauważył migający klucz sprzętowy w przestrzeni na nogi kierowcy, który był podłączony do portu OBD-II. Takie urządzenia są używane głównie do celów diagnostycznych.
„Natychmiast go usunął, a następnie wrócił do swojego multimetru, który niemal natychmiast potwierdził, że pasożytnicze zużycie energii zniknęło. Mogło to być trochę niewygodne, ale to urządzenie właściciela powodowało zużycie energii i kosztowało go niewielki koszt wymiany baterii” – podkreślił Slashgear.
Najczęstsze przyczyny pasożytniczego rozładowania baterii
Najbardziej nieprzyjemną cechą pasożytniczego rozładowania baterii jest to, że może być ono spowodowane przez prawie każdy czynnik, ale istnieje kilka przyczyn, które występują częściej niż inne.
„Jeśli zauważysz, że bateria się rozładowuje, zacznij od sprawdzenia podstaw – czy zostawiłeś włączone reflektory? Może to być coś oczywistego, jak reflektory, lub coś mniej oczywistego, jak światła wewnętrzne, a nawet mała lampka, która świeci, gdy schowek na rękawiczki jest lekko otwarty” – radzi publikacja.
Jeśli takie rzeczy nie są przyczyną, warto rozważyć wiek samego akumulatora. Jeśli ma on więcej niż pięć lat, to prawdopodobnie nadszedł czas na jego wymianę. Również ekstremalne warunki pogodowe nie sprzyjają jej działaniu, więc jeśli napotkasz ten problem zimą, oznacza to, że powinieneś wymienić baterię.
„Jeśli alternator uległ awarii, akumulator nie będzie się ładował podczas jazdy, co może zmusić Cię do sięgnięcia po kable, aby ponownie uruchomić silnik, gdy następnym razem wsiądziesz do samochodu. Istnieją różne sposoby ustalenia, czy alternator uległ awarii, jeśli nie chcesz płacić mechanikowi za zdiagnozowanie problemu”, dodaje artykuł.
Instalowanie nieoryginalnego radia lub podłączanie klucza sprzętowego do portu OBD jest również bardzo częstą przyczyną. Jeśli zauważysz, że bateria rozładowuje się po zainstalowaniu czegoś z rynku wtórnego, zwykle oznacza to, że jest to problem.
„Multimetr jest niedrogim urządzeniem i można go również użyć do przetestowania pasożytniczego zużycia energii akumulatora, tak jak zrobił to technik w wyżej wymienionej Tacomie, co pokaże, kiedy zużycie zostało wyeliminowane lub czy w ogóle istnieje” – podsumował Slashgear.
Strona nie jest bezpieczna! Wszystkie dane są zagrożone: hasła, historia przeglądarki, osobiste zdjęcia, karty bankowe i inne dane osobowe zostaną wykorzystane przez atakujących.
